Kozmetických salónov je dnes ako maku! Šikovných kozmetičiek pomenej, ale stále dostatok. Ako sa odlišovať? Ako preraziť? Poďte do toho s rozumom!
Najdôležitejšia rada znie: Osobný prístup
Každá zákazníčka sa musí u Vás cítiť fantasticky práve preto, že prišla k Vám! Zariaďte, aby už pri vstupe do Vášho kozmetického salónu vedela, kde je. Záleží na každom detaile: Od pozdravu, úsmevu a tónu hlasu cez farebné zladenie miestnosti až po drobné doplnky, ktoré dotvárajú kolorit Vášho salónu.
Dámy, ktoré k Vám prídu musia mať jednoducho pocit, že sa u Vás cítia dobre a zároveň musia vedieť, kam prišli. Kozmetička totiž nie je len profesionálka, ktorá vykonáva určitú činnosť, za ktorú je platená. Zároveň ste ženou, s ktorou Vaša zákazníčka strávi pomerne dlhú chvíľu v dôvernej pozícii a rozhovore.
Osobný prístup znamená zároveň naučiť sa počúvať. Vaše zákazníčky k Vám nechodia len preto, aby vyzerali úžasne. Chodia si k Vám zároveň aj oddýchnuť, načerpať nové sily a aspoň na chvíľu vypnúť z celodenného stresu. Musíte im dať šancu na to, aby vypli. Musia sa cítiť uvoľnene a zároveň mať pocit, že v tej chvíli sa nemusia na nič hrať a môžu rozprávať takmer o čomkoľvek.
Poslednou dôležitou vlastnosťou úspešnej kozmetičky je pamätať si. Pamätať si všetko, čo sa len dá – od krstných mien detí, manžela, či rodičov, cez narodeniny a meniny až po obľúbený film. Každá drobnosť pomôže. Na Slovensku ešte stále zákazníčky nie sú zvyknuté na štandard, ponúkaný v západnej Európe. Práve preto ich každá takáto maličkosť pomôže. Dáte im pocit, že nie sú na návšteve u kozmetičky, ktorá od nich bude vyťahovať peniaze, ale že prišli za kamarátkou, s ktorou sa môžu uvoľniť.
Všetky tieto drobné vylepšenia sú zadarmo. A predsa – sú na nezaplatenie. Práve takéto drobnosti totiž rozdeľujú dobré kozmetičky na úspešné a neúspešné. Čaro detailu dokáže zázraky.