Móda

Louis Vuitton ako ho nepoznáte, alebo…

10 faktov o svetoznámej značke, ktoré sa Vám doteraz možno nedostali do uší

Už ste niekedy zachytili infošku, že Louis Vuitton na záver roka likviduje svoje nepredané produkty? Nie? Tak vidíte – je to presne tak. Podobne ako napríklad Chanel, aj Vuitton sa týmto spôsobom zbavuje zbytkov svojich kolekcií. Dôsledkom toho je, že táto značka neponúka svoje diela vo všakovakých zľavách a výpredajoch a zachováva si pôvodné (a vysoké) ceny tovaru.

Zachovanie spomínaného puncu prestíže však nie je jediným dôvodom, prečo výrobky Louis Vuitton končia svoj krátky životný cyklus tak, ako by si podľa mnohých dám určite nezaslúžili.

Skutočný, alebo ak chcete hlavný dôvod je však iný – hoci stále finančný.

Veľká časť produktov je totiž importovaná do USA, Ázie a ďalších častí sveta s povinnosťou platby cla. Zničenie nepredaného tovaru s colnou notifikáciou zaručí vrátenie cla zaplateného počas importu znehodnotených produktov. Tento zákon nazývaný aj ako “duty drawback” sa zvyčajne uplatňuje nielen na export, ale rovnako tak aj na zničený importovaný tovar.

Batožina a kabelky majú pomerne vysokú colnú hodnotu (v priemere asi 15 – 25%). Napríklad kabelky Louis Vuitton sa predávajú za tisíce dolárov. Jediná zásielka tejto spoločnosti tak má hodnotu státisícov dolárov na cle a tým pádom aj celkom značnú vratnú hodnotu pri zničení nepredaného tovaru. Tento fakt je podľa všetkého ďalším logickým dôvodom prečo sa tak deje.

https://www.instagram.com/p/BMAcPFsDZmw/
Hviezda článku v pohodlí zadného sedadla auta 🙂

Ak si teda niekto myslí, že ide len vyslovene o zle mienený spôsob, ako urobiť produkt nedostupný masám, nie je to celkom tak. Ide skôr o spôsob ako zmierniť stratu pri nepredanom tovare. LV by zjavne v zľavách zarobil viac, ale horeuvedená exkluzivity ceny a pravdepodobne aj stabilné tržby sú eminentným dôvodom, prečo taktika likvidácie funguje od založenia značky.

Práve z tohto nám vyplýva fakt číslo 1:

Tovar značky Louis Vuitton nenájdete v zľave.

To však nie je všetko. Keď sme sa tak pekne naštartovali, podme rovno k ďalším zaujímavostiam:

2. Prvý obchod značky bol otvorený v roku 1854 a sériová výroba kabeliek začala v roku 1892.

3. Všetky kabelky sú vyrábané ručne a výroba jednej kabelky trvá cca 1 týždeň.

4. Kód na kabelke šifruje týždeň a rok výroby kabelky.

5. Kanvas, ktorý sa používa na výrobu nekožených kabeliek ako Speedy, Neverfull, Metis a podobne, je nepremokavý a ohňuvzdorný. Toto je jeden z dôvodov, prečo je kanvas takmer rovnako drahý ako koža.

6. Ceny výrobkov LV sa líšia podľa kontinentu. Základnú a najnižšiu cenu majú v Európe, ostatné kontinenty musia rátať s pridanou hodnotou cla a doručenia tovaru. Rozdiely v cenách sú natoľko evidentné, že ich značka začala riešiť čiastočným dorovnávaním na európskych trhoch.

7. Typický monogram bol predstavený verejnosti v roku 1896 práve pre zabránenie kopírovania tovaru.

8. V čase otvorenia prvého butiku značky na Champs-Elysees, išlo o najväčší obchod s cestovateľskými potrebami na svete.

9. Momentálne je značka súčasťou gigantu LVMH, ktorý vlastní 70 značiek, okrem iného Dior, Donna Karan, Givenchy, Möet a podobne.

10. A perlička na záver! Asi najkontroverznejšou kampaňou tejto značky bola printová reklama agentúry Ogilvy & Mather. Hlavnou hviezdou v nej bol prvý a posledný prezident bývalého Sovietskeho zväzu, Michail Sergejevič Gorbačov, sediaci v limuzíne, práve míňajúc berlínsky múr, s polootvorenou cestovnou taškou LV Keepal. A z Keepalu vykúkajúce noviny s hlavným titulkom v ruštine: “Vražda Litvinenka …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *